726日に生徒会主催のサマーイベントがありました。全校生徒が4グループに分かれ、様々なゲームで競い合いました。

On July 26th, we had a summer event, organized by the student government!! We separated into 4 groups (red, blue, yellow, and green) and held various competitions.


最初のゲームでは、空になった缶を使って一定の時間内にどれだけ積み上げられるかを競いました。はじめは、あらかじめ4つのチームに分けられた中から2チームずつ対抗戦を行っていましたが、決勝戦と三位決定戦をそれぞれ行う時間がなかったので最終的にすべてのチームが一斉に競いました。皆、途中で崩してしまったりバランスをとったり苦労しました。それでも皆、10個以上は積み上げられました。一番高く積み上げられた缶は16個です。すごく楽しむことができたゲームでした。

The first game was a competition to stack the highest tower of cans within the time limit. We chose 2 teams from 4 teams and competed. At the end, we were going to do the championship game and then the third-place game, but since we didn't have enough time, we did them both at the same time. It was very difficult to balance the cans and it often fell down. However, everyone was able to stack more than 10 cans and the highest tower of cans was 16. It was a very exciting game.

6.jpg


2.jpg

昼ご飯には、なんとカレー!班に分かれてオリジナルカレーを作りました。各班が考えてトッピングしたカレーに名前を付けてどこの班のカレーが美味しいか競い合いました。それぞれの班の個性が出ていて非常に面白いカレーバトルになりました。

For lunch we ate curry rice. However, just eating curry rice is not very exciting so we made our original curry in teams. We decorated the curry at the end to make the curry look more interesting. The reason why we had to make the curry look more interesting is because each team was competing against the other. So every group devoted much effort to make fascinating curry rice. It was a really interesting lunch.

3.jpg


4.jpg


5.jpg


二時過ぎから、トレジャーハントを行いました。グループごとに分かれて、暗号をもとに、イングリッシュガーデンにあるファイルを見つけ、1番早く見つけたグループが1位となりました。結果は、青チームと緑チームが引き分けでした! みんな、凄く楽しんでいました。

After two o'clock we had a treasure hunt in the English Garden! We worked in groups, and we got a secret message for finding the treasure. The first team to find the treasure was the winner! The result was; the blue team and the green team with a tie! Everyone enjoyed the treasure hunt.

この日の最終ゲームは水風船投げでした。暑い日にはピッタリでした。各チームは頑張って水風船を投げあいました。水風船はなかなか割れなかったので、びしょ濡れになることはありませんでした。最後には余った水風船でキャッチボールをしていました。水風船を地面に叩きつけている人もいました。見ているだけで気分が発散できました。みんなは水風船投げを思いっきり満喫していました。

生徒会の方々は各チームをまとめたり準備をしたりと本当にお疲れ様でした。水風船もこんなに沢山!!ありがとうございました。

For the last game, we threw water balloons. It was a perfect game for the hot day. Each team did their best in throwing the water balloons. The water balloons did not pop easily so we did not get wet. At the end of the event, everyone was playing catch and slamming down the water balloons on the ground. We released our stress only by watching at that. Everyone fully enjoyed throwing the water balloons.

Members of the student representatives worked very hard to make the event successful that day. Thank you so much!!

On July 18th, two students from the year 11 IV course, held a music concert. First, they played a few songs from 'Ghibli' movies. Our music teachers, Mr. Southerton and Ms. Shimokawa, supported them. Their session was really good and everyone got into the music!!
7月18日に11年IVコースの生徒が二人、コンサートを開きました。まず、ジブリ映画のメドレーを合奏してくれました。観客の私達生徒は思わず聴き入ってしまうほど合奏は素敵な仕上がりでした。

Ghibli IV 1.jpg
IV.jpg

After that, one of the students danced while the other played the piano. The music was the worldwide hit, 'Let it go' from the Disney movie, 'Frozen'. Their performance was amazing. Although they are busy studying, the practiced very hard. We want to give them a round of applause for giving such a great concert in a very limited amount of time!!
合奏の後は、一人が弾くピアノに合わせてもう一人がジャズダンスを踊ってくれました。衣装が素敵ですね。勉強が忙しく、練習時間が限られていた中で、素晴らしいパフォーマンスを披露した二人に大きな拍手を送ります。icon:460

Frozen IV.jpg
Frozen 2.jpg

9年生は金曜日にシアターのクラスがありました。今回私たちは人は身分によってその態度にどのような影響を及ぼすかを学びました。
そして、私たちはそれぞれの身分になって演技をしました。私たちが演技をするとき、それぞれの身分の特徴を把握することが難しかったです。icon:443
また、私たちは映画「ロミオとジュリエット」に出てくる登場人物をそれぞれの身分に整理しました。そのあと、私たちは校内を回って演技する場所について演技の場所としてのメリットとデメリットを考えました。

On Friday, grade 9 had a theater class . We learned about how status effect our behavior. We were acting each status. It was very difficult to know the feature of each status. Also, we ranked the characters of "Romeo and Juliet". 
Next, we thought about benefits and drawbacks of a place where we are acting.
The title says it all. That's right, the Grade 11s were locked up in a room full of cats today.
No, actually we went to see the musical "Cats"(which was also full of cats) as part of the IB theatre class. We departed from school all together after school to Canal City, and had a meal at Ramen stadium(Yum). The musical was so entertaining that nobody could possibly have fallen asleep. Bravo! All we need to do now, after having watched "Cats",  is to write a review!
IB11年生と10年生一人はシアターの一環としてキャナルシティーで公演中のキャッツを見に行きました~。ラーメンスタディアムで腹ごしらえした後(うまか~)、みんなで仲良くお行儀よく真剣に鑑賞させていただきました。まさに「非日常」で、楽しかったです!あとはレビューを書くだけ!
DSC02929.jpg
DSC02930.jpg
DSC02931.jpg

This is what our cafeteria looks like at lunch time!
ランチの時のカフェテリアの様子をどうぞ~
DSC02923.jpg
Now, the cafeteria looks like a lot like school's compared to that of four years ago where there were only about ten students. Because I have been here since ancient times, it rather feels strange to me to have a big crowd of people in the same uniform eating lunch at the same time. Though we do want more people! And I want to mention the English table in the front of the photo. Literally, it's where we speak English as well as eat lunch with the English-speaking teachers. Although, today's English table was lonely for some reason, it is usually full.  
今となっては学校らしい賑わいですが、4年前までは生徒は10人程度しかいませんでした。中高の初期からいる身としては人が多いほうが違和感があります!!でもやっぱりもっともっと人が増えていってほしいですね~。
写真の手前のテーブルはEnglish Tableといって生徒が自主的に座りネイティブの教師たちと英語をしゃべる場所です。今日はたまたま不振でしたが、だいたい毎日このテーブルの席は埋まっています。

In recess, the students spend their time 
1) in the playing court,playing soccer, basket ball, base ball, badminton,etc.
2) in the library, reading, chatting, doing homework, gossiping, etc
3) in their class rooms, sleeping, doing homework, fooling around, etc
4) in other places, doing committee...etc.
休み時間、生徒たちは
1.MPCで遊んでいる
2.図書館で過ごしている
3.クラスにいる
4.その他
のいずれかには絶対当てはまります。
Can you tell which photo is the student government in recess?
どれが生徒会の写真か当てられますか?
DSC02925.jpgDSC02926.jpg
DSC02924.jpgimage.jpg

Grade 11 IB students worked hard in each class today. (As usual...) Let's look at some classes we had...
11年IB生は今日も真剣に授業を受けました。そんな私達の一日を少し、覗いてみましょう。

Theater June 20th.jpg

In the third and forth period, we had theater class. We are currently working on a play called 'The Proposal' by Antony Chekhov. Today we practiced reading the script. Here is a photo where our director is giving advice to the actors.
三時間目と四時間目にはシアターの授業がありました。最近は'The Proposal'という劇に取り組んでいるので、今日はその台本を読む練習をしました。写真はディレクターが役者にアドバイスをしているところです。なんと、劇のディレクターも生徒が務めるのです。

WH diplomacy 1.jpg

In the fifth period, we had History class. Everyday, we use five minutes of the class playing a game called 'Diplomacy.' It's a game that relates to what we are learning in the class: the First World War. The game is so complicated that I can't explain it here, but according to our teacher, it's the best game since the world began.
五時間目には世界史の授業がありました。毎回授業の最初の五分で'Diplomacy'というゲームを行います。毎回といっても今週始めたばかりで、これから4か月も続くそうです。ゲームは私たちが今学習している第一次世界大戦に関係しています。ルールは複雑すぎてここでは説明ができません・・・。が、世界史の先生曰く、「史上最高のゲーム」だそうです。

Chemistry 1.jpg

We had Chemistry class sixth period. We talked about the experiment we will do in the next class. We are all looking forward to it. Our teacher was wearing the uniform of a Japanese soccer team. (You can see in the photo.) The vivid blue grabbed everyone's attention and it made it easier to concentrate on what he said!!
6時間目は化学でした。次の授業で行う実験について話しました。とても楽しそうな実験で、皆今から楽しみにしています。今日の科学の先生はサッカーワールドカップ日本代表のユニフォームを着ていました。(写真に若干映っています。)明るい青は私たちの注意を引き、話しに集中することができました。よって、先生がユニフォームを着ることには意味があるのです!!

Japanese 1.jpg

Finally, in the seventh period we had Japanese class. We are now discussing the world famous book 'Romeo and Juliet.' We shared our questions and opinions and tried to understand the depth of the story. We have a lot of conversation in Japanese class; sometimes we even get thirsty!!
7時間目の国語ではかの有名な「ロミオとジュリエット」について話し合いました。物語の深い部分を知ることができました。国語の授業は主に、ある文学作品について永遠に話し合う時間です。盛り上がるとのどが乾きます。
Grade 11 IB students had a Maths class in 6th period. Today, we moved on to the new topic. We have to draw many graphs in this topic.


calculator.jpg


We use a graphic calculator often in this class. it can solve various types of mathematical problems. As you can see in this photo, this calculator has lots of buttons so when we first used it, we got confused. However, now we became better at using it. This graphic calculator is our best friend in Maths class!!

Solving problems in Maths class is not always easy. When we get stuck, we ask our friends or our teacher. Therefore, lots of conversations are held in this class. This style of learning helps us study more easily and effectively.


Maths class.jpg


11年のIB生は六時間目に数学の授業を受けました。私達の数学の授業では、電卓の使用頻度が大変高いです。実はこの電卓、大変高性能なんです。複雑な計算ができるだけでなく、グラフも表示してくれます。しかもカラーです。ボタンが多いので、最初の内は混乱していましたが、今や、電卓は私達のベストフレンドとして素晴らしい活躍ぶりを見せてくれます。私達は電卓で答えを確認し、なぜこのような答えになるのかを考えます。数学の授業では問題につまずいたとき、周りの人たちに自由に質問できるので、会話することが多いです。このような授業方法で私たちは毎日、実に効率よく学習しています。
今日は、全校生徒で宝満山に登りました。icon:218icon:218
宝満山は凄く険しい山でしたが、みんなで力を合わせ何とか頂上まで、登りました。
頂上につくと、みんなでお弁当食べました。頂上で食べたお弁当は最高でした。icon:244icon:244
今日は心身ともに成長した一日でした。

Today, I climbed Homanzan in the student body.
Homanzan was a very steep mountain, to the top somehow, climbed and joined forces with everyone.
When I arrived at the top, I ate lunch together. Lunch eaten at the top was awesome.
It was a day has grown both physically and mentally today.
top of Houmanzan small.jpg

今日は、中間テスト最終日!!! 地理、理科がありました。
皆、テスト勉強などで疲れていましたが、テストが終わり満足していました。
Today, I had my last midterm tests!! geography and science.
Everyone in my class was tired from exam week, so we were very happy to be finished


今日は、アート教室と奉仕活動をするために糸島に行ってきました。icon:255 糸島では、まず初めにドーバー先生のアトリエに行き、グループに分かれ、みんなで楽しく絵を描きました。 icon:149
それから、アトリエで昼食をとり、海に行き、海岸清掃をしました。
みんなで協力し、一生懸命ゴミ拾いをしました。
今日は、凄く、貴重な体験ができた一日でした。icon:820


Today we went to Dover`s Art studio and after we went to there we went to Itoshima beach and did volunteer work for people who will visit the beach in summer. First we were divided into groups and did cleaning with everyone. It was very interesting and the cleaning was very fun and after we cleaned the beach it was beautiful so it was great day.